söndag 20 mars 2011

Gratulerar!


Idag är det mammas födelsedag, GRATTIS!
En skön söndag väntar. Lite småstädande sådär som avslappning, lite meditativt strykande av klädhögen som inte alls är så stor. Söndagsmiddag med stek, bearnaisesås och färsk sparris. Ett långt skumbad med svenska tidningar och en kopp te. En lite sväng på stan möjligen. Kaffe på balkongen.
Typisk marsbalkong med massa bråte men vårröjningen får vänta.
Igår satt jag några timmar på puben i en Chesterfieldfåtölj och lät timmarna bara försvinna. Jag älskar puben för sånt.

Mannen börjar alldeles av sej själv på morgonkvisten, att putsa all vår tjeckiska kristall. Och damma hyllorna. Jag vet inte jag, men jag tror nog att det är bra att gå på puben själv ibland.

6 kommentarer:

Monica sa...

Tack tack, så fina blommor! Och påskkaktusen så fin! Är det någon du haft som blommar så nu? Och vilken lyster på kristallen, tror knappt mina ögon;-), ja gå oftare på puben och håller med, lite som ens eget vardagsrum, bara sitta avslappnat och äta gott. Vilsamt.

Steel City Anna sa...

Kaktusen är den som du köpte, blommorna slog ut igår :)

Monica sa...

Fantastiskt! De är så fina, nästan glömt dem och här brukar de inte blomma så bra. Vad där det för virkad spets som syns med något rosa? Är det också nåt jag är skyldig till?;-)

Steel City Anna sa...

Det är mina tyg-muffins från John Lewis :)

Trillingnöten sa...

Jag väntade på dig och ditt strykjärn, men du kom aldrig! :)
Det där med att gå ut lite själv och skrämma "sin bättre hälft"...så de får lite verklighetsperspektiv :p

Steel City Anna sa...

Trillingnöten - jag ska definitivt prova igen :)