tisdag 20 mars 2012

En titt framåt i Baku

I love Eurovision. Nu har jag lyssnat på en hel del av bidragen. I år tycker jag att det är dags för England att inte hamna sist! Min favorit är förstås de ryska gummorna, kärlek vid första ögonkastet. Vilken är er favorit? Man kan lyssna på alla bidrag på ESC's sida.

Go England!


Danmark - njaej?


Finland - Det är en långsam sång på finlandssvenska, vad mer kan man begära?


Grekland - Samma bidrag som de skickat de senaste tio åren.


Irland - det är Jedward! Det är Jedward igen! Förra året sjöng de "Lipstick". Den här låten är rätt bra, tänker jag förundrat.


Portugal - Lite småmysig låt.


Norge - Är det Eric Saade?


Och så vinnarna, allt annat vore skandal! Come on and Boom Boom!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att 'gummorna' vinner, tätt foljda av 'gubben' Engelbert.

Gumman
Lillan i Cornwall

Monica sa...

Han sjunger bra Engelbert och gitarrspelet var fint till, de ryska gummorna är för söta, bara att titta på dem borde ge dem poäng:-)

Steel City Anna sa...

Lillan: Jag hoppas verkligen att det går bra för Engelbert!

Mamma: Det är inte en så dum sång de har heller gummorna men själva karisman är ju det viktiga :)